Ik loop over straat,ze kijken me aan
Wat! Wat is er mensen, wat heb ik fout gedaan?
Ik loop langs; ze blijven maar staren
Kijk nu maken ze zelfs gebaren
Stiekem lachen, sarcastisch en gemeen,
"Ja hoor" roepen ze
"daar heb je er weer één!"

In de supermarkt probeert de verkoopster zo duidelijk mogelijk te praten
Dat ik waarschijnlijk de taal beter beheers dan zij, heeft ze niet in de gaten
Ha ha! Wat kijkt ze ineens raar; ze schrikt van mijn woorden
Ja, wat wil je; het was foutloos Nederlands wat ze hoorde

Mensen toch; ik ben niet vreemd en ook niet raar;
ik draag alleen bescherming, echt waar
En dat niet alleen; ik word ook gezegend keer op keer,
Ja voor elk moment dat ik hem draag, word ik beloond door mijn Heer

Echt, ik ben heel normaal, we verschillen maar in een punt;
Ik behoor tot de mens die in het Ware gelooft;
In Hem Die de oprechten het Paradijs belooft

Ik loop verder, kijk die mevrouw; ze kijkt me aan alsof ze me zielig vindt
Nee mevrouw, ik ben gelukkig, ik word zelfs door engelen omringt!
Ik ben veilig voor u en alles om me heen; ALLAH staat me bij; zoals Hij is er geen

Daar ben ik dan, weg van die mensen; ze zijn niet pluis
Zo nu kan mijn hoofddoek af want ik ben thuis!